Jadikan Tulisan Di Tengah-Tengah Muka Surat Excel

Letakan kursor atau blok pada cells / kolom tabel 2). Ketika anda menekan key enter yang menandakan input selesai, angka dengan panjang lebih 12 digit atau lebih tersebut akan diubah ke format notasi ilmiah (scientific notation) meskipun anda mencoba mengubah lebar kolom (column width). Langkah pertama silahkan buat atau masukkan data yang ingin anda oleh di excel. Selain rumus di atas, anda juga bisa menerapkan rumus ini = replace (a2,2,0, d) , (angka 2 menunjukkan lokasi di mana anda ingin memasukkan teks, dan huruf d mengacu pada teks yang perlu anda tambahkan, anda dapat mengubahnya sesuai kebutuhan anda), lalu tekan tombol enter untuk.

Cara Membuat Rata Tengah Pada Excel | Sekali Klik - Youtube
Cara Membuat Rata Tengah Pada Excel | Sekali Klik - Youtube

Untuk lebih jelasnya perhatikan gambar dibawah ini. Oleh sebab itu kita mesti mengakses dialog format cells terlebih dahulu. Bagaimana cara membuat tulisan di tengah cell excel?. Di bawah orientasi di sisi kanan, dalam kotak derajat, gunakan panah atas atau bawah untuk mengatur angka derajat yang tepat yang anda inginkan untuk memutar teks sel yang dipilih. Buat mencoret tulisan yang masih ada. Kini, teks yang anda pilih akan ditandai dengan kotak biru transparan.

Jadikan Tulisan Di Tengah-Tengah Muka Surat Excel. Anda mungkin perlu mempelajari teknik yang berbeza untuk menulis surat dalam ini era digital di mana mesej teks dan e-mel telah menggantikan surat perniagaan rasmi. Ia semata-mata bergantung pada jenis surat bahawa kandungan yang ada untuk diletakkan atau diberi penekanan dalam perenggan utama surat itu.

Terdapat pelbagai jenis surat untuk dipilih untuk pelbagai majlis.

Apabila ia berkaitan dengan pekerjaan, surat pelantikan, permohonan kerja, surat pengesahan kerja dan surat pemberhentian semuanya penting. Surat maaf, perpisahan, surat maaf. Surat terima kasih, surat perpisahan dan surat simpati. Ini semua adalah cara formal untuk menyatakan perkara tidak formal.

Walaupun mereka mungkin tidak formal, adalah penting untuk menyampaikan mesej dengan jelas dan profesional. Kepada tulis ini, anda mungkin memerlukan sedikit bantuan daripada pakar. Jika anda tidak memahaminya pada mulanya jangan risau, anda akan lebih memahaminya surat yang anda tulis.

Keperluan am semasa menulis surat dalam kes perubatan, pengesyoran, pengesahan, surat rasmi, perniagaan dan tidak rasmi adalah begitu banyak yang perlu anda fahami. Berikut adalah beberapa petua dan petua untuk menulis apa-apa jenis surat.

Pertama, masukkan nama dan alamat anda di bahagian atas setiap halaman surat.

Kedua, anda perlu menulis salam yang sesuai. Ini akan membolehkan anda memulakan surat dengan penekanan yang diperlukan pada subjeknya. Ini bermakna anda harus memberi tumpuan terutamanya pada perkara penting yang anda tulis surat itu, kecuali menulis surat tidak rasmi.

Akhirnya, perkara yang paling anda perlukan ialah kemahiran komunikasi yang sangat baik untuk menulis apa-apa jenis surat. Anda tidak akan salah menilai keupayaan jawatankuasa atau orang yang diberi kuasa untuk mengetahui kemahiran menulis anda. Jadi, teruskan usaha yang cemerlang dan cuba menulis dalam beberapa gaya yang hebat supaya tujuan anda menulis surat tertentu sentiasa terlaksana.

Anda boleh menggunakan surat untuk sebarang tujuan. Daripada mengucapkan maaf kepada rakan atas kesilapan kecil yang anda lakukan atau pun kerana membeli rumah. Ini adalah surat pujukan kecil daripada seseorang yang bekerja untuk isu dunia.

Trending Now..

Popular Posts

Contoh Surat Kiriman Rasmi Aduan Kebersihan Kantin

Contoh Surat Pengesahan Sambung Belajar

Pendidikan Kesihatan Tahun 5 Muka Surat 54

Contoh Surat Pemohonan Untuk Menyewa Tempat

Surat Memberi Kuasa Menjaga Anak

Contoh Surat Rasmi Untuk Perkeso

Cara Fax Surat Hp Officejet J4660

Contoh Surat Pembayaran Yuran Tahunan

Sampul Surat Berlakri Maksud

Contoh Surat Rasmi Cuti Sekolah Anak